Friday, 19 August 2011

Sus în turlă

Costin și prietena au stat 2 zile în Cluj, iar cu acest prilej i-am găzduit și le-am fost un fel de ghid prin oraș. Principalul punct de atracție: turla bisericii Sf. Mihail, care este foarte rar deschisă publicului iar această vizită a reprezentat o premieră chiar și pentru mine. Mult prea haiosul cangur Costin spunea că au deschis-o cu ocazia venirii lui la Cluj.

Din câte am văzut, cocoțatul în turlă a fost organizat de niște voluntari unguri, dar nu știu de la ce organizație proveneau ei. Am așteptat vreo oră să ne vină rândul, dar a meritat. De acolo de sus vezi Clujul la 360° și, bată-l să-l bată, tare frumos mai e acest oraș. Am reușit să trag și o panoramă din 4 cadre, dar nu o pot posta aici la rezoluția maximă. Hai să vedem poze și mai povestim un pic după.

Așteptând să ne vină rândul pentru a urca la balconul aflat în dreptul crengilor.
Colțul de nord-est la Pieței Unirii.
Privin spre est, Catedrala Ortodoxă la orizont și, mai departe, cartierul în care locuiesc acum.
Spre sud-est. Se poate vedea strada în oglindă.
Spre sud-vest. Se vede Mănășturul la mare depărtare.
Spre nord-vest. Cluj Arena arată superb și este aproape gata de inaugurare.
Piața Unirii, partea nordică. Mai pe scurt: Memo.
Hopa și eu, ca Fly-ul în lapte.
Iată și Gruia, cu Cetățuia și stadionul de după deal unde aveam să ajungem câteva ore mai târziu.
Latura nordică a Pieței Unirii, ne apropiem de închiderea cercului.
Privind către nord.
Panorama despre care vă spuneam (către est).

Aici fuserăm.

După ce ne-am coborât am luat-o pe strada în oglindă și am ieșit la Lunch Box (unde altundeva îmi puteam duce prietenii la masă?) apoi m-am gâdnti că-și pot face siesta în Grădina Botanică. Acum realizez că nu i-am dus în Piața Muzeului (și nici în Parcul Central nu am mai avut timp), pentru că abia am apucat să urcăm la Cetățuie să admirăm Clujul și din alt unghi, apoi am mers în Gruia la meciul Steaua - TSKA Sofia (voi dedica o altă postare acestui eveniment).

Azi dimineață prietenii mi-au plecat spre Timișoara, nu înainte de a lua micul dejun la Lunch Box (o altă premieră pentru mine, obișnuit numai cu prânzul acolo). Așadar: mergeți de vă urcați în turlă dacă este deschis și azi (nu știu asta), mâncați la Lunch Box fie că este vorba de mic dejun, prânz sau cină și...mergeți în Gruia la meciuri, pentru cea mai faină atmosferă din țară, fie că e vorba de un meci al CFR-ului sau nu. Detalii imediat.