Saturday, 26 March 2011

Clișee din filme

  • Pentru a sugera surprinderea cuiva sau chiar șocul respectivei persoane, în 90% din cazuri ea va sorbi ceva dintr-o cană exact în secunda în care este surprinsă, urmând apoi a expectora vulcanic și cu zgomot întregul conținut sorbit. Am văzut faza asta în filme de mi s-a acrit, niciodată în viața reală.
  • În filmele thriller, când personajul principal (de regulă) ajunge acasă, el remarcă faptul că locuința i-a fost spartă observând ușa întredeschisă. Nu am înțeles niciodată de ce un spărgător ar lăsa ușa deschisă după el, indiferent dacă mai este încă în locuință sau a plecat. Probabil că nu vrea să audă când vine proprietarul...(?!)
  • Îndrăgostiților nu le pute gura dimineața. Sau nu le pasă.
  • După ce și-o trag doi și îi vezi apoi la pillow talk și țigara de după, el se dă jos din pat și, surpriză, are chiloții pe el. Poate i-a tras pe el între timp, că-i era frig.
  • Când se stinge veioza și lumea se culcă, niciodată nu este întuneric total, ba din contră. În încăpere încă se poate vedea foarte bine. 
  • Când un personaj își surprinde partenerul în flagrant cu altcineva, sunt 50% șanse ca replica celui prins să fie "I can explain!" și 50% șanse să spună "It's not what it looks like!". Varianta C nu există. By the way, it looks like you're fucking my best friend!
  • Dacă în filmele porno toți masculii sunt dotați, forează de rup și au erecție în 100% din cazuri (chiar și cu babe), în filmele artistice este exact pe dos. Majoritatea bărbaților suferă de ejaculare precoce și termină după vreo 4-5 mișcări. Apropo, premiul pentru cea mai tare scenă de sex ever se acordă lui Billy Bob Thornton și Halle Berry în Monster's Ball. 
  • Comedioarele romantice au un schelet clasic: El o întâlnește pe ea. Foarte probabil unul dintre ei pare a fi o ființă imposibilă la început. Sau hard to get. Apoi se cuplează. Apoi se ceartă. Apoi se împacă în final. Există și tema fugii: unul din ei, lovit absolut subit de revelația cum că este îndrăgostit, fuge după celălalt, ca și cum ăla ar pleca definitiv de pe planetă, fără posibilitatea de a fi contactat în spațiu. Desigur, îl prinde în ultima clipă. Uf, ce romantic. 
  • Dacă filmul e thriller, the bad guy moare la final. Dacă avem film de acțiune cu accente comice, the bad guy e doar arestat. Dacă e horror, the good guy moare sau se sugerează că urmează să, pentru că the bad guy is still out there. 
  • Când cineva comandă "o bere" într-un bar, barmanul niciodată nu-l întreabă ce tip de bere dorește. Probabil există un singur tip de bere în toată America...
  • Când eroul distruge ceva printr-o explozie, el niciodată nu este cu fața la acel eveniment. Întotdeauna se îndepărtează fără să privească în urmă, iar explozia se desfășoară în fundal, în slow motion. 
  • Când are loc o scenă dramatică sau tensionată, afară plouă torențial. Invariabil. 
  • Toate numerele de telefon din filmele americane încep cu 555. Nu se poate să nu fi remarcat asta. Există însă o logică: pentru că sunt foarte mulți deraiați care se apucă să sune la un număr doar pentru că l-au văzut în vreun film, este bine să te asiguri că acel număr nu există în realitate. Iar în SUA nu există numere de telefon care încep cu 555.
  • Când un tip îl lovește pe altul în figură, îl pune jos în 100% din cazuri. Boxeuri celebri ca Muhammad Ali și Mike Tyson trebuie să fie invidioși. Ei au dat mii de pumni în viața lor și au la activ doar câteva zeci de knock-downs sau knock-outs. Vă dați seama ce diferență?!
Aștept completări de la voi, doar mai sunt o groază. Poate vă amuză și lista asta, mult mai lungă. Eu am postat numai chestiile pe care mi le-am amintit. 

2 comments:

Onutzza said...

# la pillow talk si ea are sutienul pus
# in comedioarele romantice nu prea inteleg eu cum reuseste unul sa ajunga in timp util la aeroport ca sa il opreasca pe celalalt sa plece si il gaseste fix in momentul in care trebuie sa se urce in avion, cand in real life ia cateva ore bune toata povestea asta.
# la scena dramatica ii mai prinde si pe ei ploaia pe drum. La fel e la inmormantari, cand personajul principal si care sufera in tacere e singurul care nu are umbrela.
# mai sunt si scenele in care unul se bate cu mai multi si aia vin pe rand ca el sa ii bata pe toti.
# sau scenele dramatice gen "Tanar si Nelinistit" in care conversatiile nu se desfasoara face-to-face ci back-to-face

The Fly said...

Excelent :)) Merci.

Post a Comment