Friday, 17 October 2008

Leaving New York

Este greu să-mi amintesc pe moment ce am făcut în ultimele zile. O mică excursie în Brooklyn, unde am vizitat o superbă grădină botanică iar la întoarcere am făcut acest autostop imaginar pe Brooklyn Bridge. O vizită la American Museum of Natural History, unde am petrecut vreo 4-5 ore iar punctul culminant a fost reprezentat de o fascinantă prezentare cosmică. O trecere scurtă prin Greenwich Village, pe strada unde se află apartamentul personajului Carrie din Sex and the City, o zonă tare frumoasă şi liniştită. Şi dacă tot vorbim de seriale să spun şi despre dejunul servit azi la Tom's Restaurant, pe care admiratorii serialului Seinfeld îl ştiu cu siguranţă. Aseară am trecut cu un teleferic din Manhattan pe insula Roosevelt de pe East River, prilej cu care m-am bucurat de o privelişte fabuloasă cu partea estică a imensului cartier new-yorkez. Am mers chiar şi la Flushing Meadows în Queens pentru a vizita cea mai mare arenă de tenis din lume, Arthur Ashe, dar totul era închis şi n-am reuşit să intru. M-am consolat cu un Guinness la Hard Rock's Cafe din Times Square apoi am mers în Chinatown să luăm prânzul. Am ajuns şi în Riverside Park, lângă Hudson River, locul unde Tom Hanks o întâlneşte pe Meg Ryan în scena finală din You've Got Mail. Şi neapărat trebuie să vă spun despre celebrul patinoar din Rockefeller Center care tocmai s-a deschis şi unde deja au început să apară decoraţiunile pentru Crăciun. Iar astăzi am făcut un tur cu adevărat copleşitor şi imposibil de înţeles dacă nu eşti aici.

Mâine revenim acasă, lăsând în urmă monstruozitatea idilică a acestei metropole, mirosurile de mîncare, tutun, parfum sau altele care te ameţesc la fiecare colţ de stradă şi luminile fascinante pe care le zăream în fiecare seară de pe Queensboro Bridge la întoarcerea la hotel.
See you home.

4 comments:

Walter Kovacs said...

"leaving new york never easy, I saw the lights fading out."

sa va intoarceti sanatos acasa, dle. Fly.
si sa nu uitati niciodata calatoria asta, ok?

The Fly said...

Merci de urari! I'm sure not going to forget this trip ;)

Onutzza said...

O calatorie frumoasa! Raman amintirile si starea de bine pe care o vei incerca de fiecare data cand te vei intoarce cu gandul in New York. Mi-a facut placere sa ma plimb si eu (virtual, citind articolele tale) si poate voi avea sansa ca intr-o zi sa vizitez si eu acest oras fascinant. Cred ca daca ar fi sa se aleaga o capitala a lumii aceea ar trebui sa fie New York.

The Fly said...

Absolut! New York este capitala lumii. It's the capital of everywhere ;)